Reisverslag Nederland 2018

We hebben dit jaar ook Nederland een beetje verkend. Zo zijn we dit jaar vaker even een weekendje weg geweest met de camper. Helaas door de drukte niet zo vaak als we zouden willen, maar toch zijn we op een aantal leuke campings geweest. We hebben nog geen camperplaatsen uitgeprobeerd, omdat campings met kinderen nu eenmaal handiger en leuker zijn, maar toch hebben we ook wel een aantal leuke camperplaatsen gezien.

9 en 10 Juni 2018

Even lekker weg met de kinderen. Ze hadden tijdens de reclames een camping voorbij zien komen waar ze heel graag naar toe wilden. Dus ach ja, waarom ook niet. We gaan naar camping de Kleine Wolf  in Ommen, Overijsel. Het blijkt inderdaad een hele leuke camping voor kinderen te zijn. Er is een binnen en buitenzwembad, binnen en buitenspeeltuin, een restaurant en afhaal mogelijkheden. Kortom we zijn de camping niet af geweest. Het is een nette, grote camping. Er zijn grote velden, wat ik persoonlijk niet erg fijn vond, maar voor een weekend hebben we ons er erg goed kunnen vermaken. De kinderen zeker die zouden er ook wel 3 weken zich kunnen vermaken. De omgeving dus niet veel van gezien, maar toen we door Ommen reden leek het me ook wel een leuk en gezellig dorpje.

30 en 31 juni 2018

Het weer is heerlijk, de klanten zijn geholpen dus we besluiten lekker naar zee te rijden. We rijden naar Groede Zeeuws Vlaanderen. Ik zelf ben hier al vaker geweest, maar Christ-Jan nog niet. De stranden zijn hier mooi en niet te druk. Ik wist dat er een leuke camping direct aan zee lag in Groede, maar ik was hier zelf ook nog niet geweest. En inderdaad het is een hele leuke camping, zeker ook met kinderen, strandcamping Groede. Je hoeft de weg maar over te steken en je bent bij het strand met op het strand een heerlijk strandpaviljoen Puur. Cadzand is met de auto in 10 min te bereiken, maar ook Breskens, Sluis en Knokke zijn leuke plaatsen die met de auto goed te bereiken zijn. Ook op de fiets, maar dan is het een leuk fietstochtje. Waar deze streek zich ook erg goed voor leent trouwens. Er zijn leuke fietsroutes over de dijken met uitzicht op de zee. Kortom een heerlijk plekje om even uit te waaien.

14 en 15 juli 2018

Ach ja, omdat het kan en lekker weer is. We hebben weer zin om lekker naar zee te gaan. Dit keer na een beetje zoeken in de campercontact app van NKC een camperplaats gevonden in Ouddorp, drive in Camperpark Ouddorp aan zee. Zag er heel leuk uit en dichtbij zee, maar helaas toen we aankwamen was het er erg druk. Nu hadden we kunnen wachten, maar op de naast gelegen camping de klepperstee waren nog volop plaatsen vrij, dus hebben we de camper daar weggezet. Het is een grote camping en volgens mij genoeg te doen voor de kids, maar omdat we maar met zijn tweeën waren heb ik niet veel van de camping gezien als alleen het sanitair gebouw en dat was helaas niet zo best. Erg verouderd, wat normaal niet veel wil zeggen, maar dat je nog echt ouderwets met je wc-rol over de camping moet, dat was ik niet helemaal meer gewend. Maar goed we zijn lekker naar het strand geweest en heerlijk gegeten bij strandpaviljoen C-side.

De volgende dag moesten we al weer om 11 uur van de camping af zijn en zijn we, na wat te hebben gereden in de buurt, bij surfschool Brouwerdam terecht gekomen. Daar hebben we eerst heerlijk even gelunched met uitzicht op het meer waar iedereen aan het klungelen was met zijn surfboard. Daarna hebben we met onze camper een plekje gezocht aan het water waar we nog heerlijk de middag hebben doorgebracht. Waterschoentjes zijn hier wel handig ;)

28 juli t/m 4 augustus

We kunnen nog een weekje met vakantie en omdat het weer hier in Nederland goed is blijven we lekker hier. Ameland wilde we graag heen, maar last minute en met een hond is Ameland best een lastige opgave. Dus hopelijk kunnen we daar nog een keer een weekendje heen. Dan maar zoeken in de camping app van de ANWB voorkeuren: buitenzwembad, hond toegestaan en beschikbaar periode 28-7 t/m 4-8 en toen kwam camping de Pallegarste te voorschijn. Weer in Overijsel, dit keer bij Hardenberg in de buurt. De camping is weer erg leuk voor kinderen. Leuk buitenzwembad, vis/zwemvijver, veel animatie in het hoogseizoen en een leuke speeltuin. De camping is ook hard aan het werk om er zo goed uit te blijven zien. Het sanitair was het enige min puntje, maar dat wordt in 2019 helemaal onderhanden genomen. Het was erg warm deze week, dus voor de hond was er dichtbij ook een kanaal om even lekker te zwemmen. De kinderen hebben zich de hele week goed vermaakt met het animatie team en in het zwembad en door de warmte was dat ook prima, dus weer weinig gezien van de omgeving, maar wel lekker mijn boekje uitgelezen.

12 t/m 14 augustus

De mannen allemaal al weer aan het werk, dus dan nog lekker met mijn vriendin en de kinderen even een paar dagen weg. Weer met de ANWB app gezocht, dit keer werd het niet zon goed weer, althans kans op een buitje, dus gezocht op binnen zwembad. Dit keer kwam Landal park de Rabbit Hill naar voren, dit park heeft ook een camping. Toen we aankwamen waren we aangenaam verrast door de mooie plaatsen in de bossen met redelijk wat privacy. Ook het sanitair ziet erg goed uit en natuurlijk zijn de faciliteiten op een Landal park ook goed. Leuke grote binnenspeeltuin, animatie met Bollo, leuk binnenzwembad, winkeltje, restaurant en afhaalmaaltijden. In de omgeving is ook genoeg te doen zoals de Apenheul, Julianatoren en Paleis het Loo. Dus echt een aanrader om (zeker met kinderen) naar toe te gaan.