Rondreis Italië 2017

Gepubliceerd op 9 september 2017 om 18:45

Deze rondreis hebben we met de kinderen en de hond gemaakt. We zijn via Duitsland en Oostenrijk naar Italië gereden en weer terug via Zwitserland en we hebben weer een aantal mooie plekjes gezien. Omdat we met de kinderen zijn hebben we ook de bustent meegenomen en meteen uitgeprobeerd. Dit is echt een handige tent, makkelijk op en af te breken, binnen een uurtje waren we ingepakt en weer weg en je hebt net even meer leefruimte, zeker handig bij slecht weer.

zaterdag 22 juli

Om 14:00 uur zijn we klaar voor vertrek. We rijden richting Neef Duitsland. Ik kwam via Facebook deze camperplaats tegen en het is inderdaad een mooi camperplaats. Direct aan de Moezel in een hele mooie omgeving. 's Avonds komt de ijscoman langs voor een ijsje en 's morgens rijdt de bakker voorbij met verse broodjes. 1 nadeel er is geen sanitair, met kinderen niet erg handig, maar je kunt er wel de chemisch toilet legen.

zondag 23 juli, Maandag 24 juli

We rijden door naar Oostenrijk, Achenkirch naar het meer Achensee. Daar staan we op Alpencaravanpark Achensee. Een mooie grote camping in de bergen van Tirol. Ook erg leuk voor de kinderen met een waterspeeltuin en direct aan het meer. Helaas voor ons kwamen we aan in de regen en is het ook niet droog geworden. We wilden hier iets langer verblijven, maar dat zijn helaas maar 2 nachtjes geworden. Gelukkig kon je in het panoramarestaurant lekker eten en was er voor de kinderen ook een binnenspeelgelegenheid en hebben we ons toch wel kunnen vermaken.

dinsdag 25 juli, woensdag 26 juli

We ontvluchten de regen in Oostenrijk en rijden door naar Italië. We komen uit bij Lago di Corlo op Camping Lago Arsiè. Dit meer ligt aan de voet van het nationaalpark de Dolomieten. Een erg mooie omgeving en een erg leuke middel grote camping met een restaurant, broodjes service en een kleine speeltuin. In het meer kun je zwemmen, let wel op dat je via een trap bij het meer komt en dat deze meteen diep is. Ook waterschoenen zijn geen overbodige luxe. Het is een mooie omgeving om te wandelen of te fietsen en ook voor paragliden is het een favoriete omgeving. Naast ons zaten een aantal paragliders en ze vertelden ons dat er ook kampioenschappen in deze omgeving worden gehouden. We hebben ze ook nog in actie gezien toen ze over de camping vlogen en naast de camping in het weiland landden.

Donderdag 27 juli t/m maandag 31 juli

We gaan naar het Gardameer. Best wel een uitdaging in het hoogseizoen, maar na 3 keer vol was er op camping 4 toch een plaatsje voor ons. We zijn terecht gekomen op camping San Benedetto. Een grote camping aan het Gardameer op loopafstand (2 km) van het centrum van Peschiera. Simpel maar leuk zwembad voor de kinderen, met aan het zwembad een terras waar we lekker met de hond wat konden drinken, terwijl de kids in het water lagen en we ze toch in de gaten konden houden. Voor de hond hadden we een klein stukje Gardameer gevonden direct onderaan de camping waar het niet druk was en hij dus ook even een duik kon nemen. Leuke animatie en restaurantjes op de camping en de kleinste was helemaal weg van haar eigen sanitair met gekleurde mozaïek en precies op haar maat. Het enige wat we misten op z'n grote camping was iets van een shop. Bij de bar aan het zwembad waren 's morgens wel broodjes te halen en op 1000m is wel een Lidl. Verder hebben we lekker weer gehad en genoten op deze camping.

maandag 31 juli en dinsdag 1 aug

We laten het drukke Gardameer achter ons een gaan de rust opzoeken aan Wild Lake. Wild Lake is een vis meer in de buurt van Milaan. De meeste plaatsen zijn geschikt voor de tent, maar ze hebben ook plaatsen geschikt voor de camper. Alles is goed verzorgd, ook de sanitaire voorziening, dus ook goed met de kinderen te doen. Helaas was het erg warm en was er weinig beschutting en verkoeling. Dat was voor de kinderen iets lastiger, dus hebben we ipv 2 maar 1 nachtje gevist, maar toch wel goed gevangen ( de kinderen dan, de kleine visjes).

dinsdag 1 aug en woensdag 2 aug

We vluchten dit keer niet voor de regen maar voor de warmte. Met bijna 40 graden in de volle zon zitten vissen is net weer iets te veel van het goede. We pakken snel in en stappen in de auto met lekkere airco en gaan 4 uurtjes rijden richting Zwitserland. Helaas was de camping die we uitgezocht hadden aan de Brienzersee vol, dus moesten we opzoek naar een andere camping. De camping ernaast waren helaas geen honden welkom, dus maar een stukje weer de bergen ingereden. Al snel kwamen we een bordje camping tegen. Nadat we deze gevolgd zijn over leuke smalle weggentjes komen we uit op camping Hofstatt-Derfli. Een kleine maar mooi camping, sanitair is netjes en er is een kleine speeltuin en gelukkig nog plaats voor ons. Woensdagochtend zijn we naar Aareschlucht geweest. Dit is een kloof die is uitgesleten door de rivier de Aare. Het is een wandeling van ongeveer 40 minuten en de hond mocht fijn mee. Na deze mooie wandeling beginnen we aan onze reis terug naar huis. het is nog 8 uurtjes rijden naar huis en 's avonds laat komen we weer thuis aan.

Een heerlijke vakantie gehad. Voor de eerste keer met de kinderen in de camper. We zijn daardoor vaak iets langer op 1 plaats gebleven, maar het wissel van plaats naar plaats is zeker ook heel leuk en goed te doen voor de kinderen.

Nog een aantal tips en weetjes op een rijtje:

• Denk aan je vignetten voor Oostenrijk en Zwitserland. Deze zijn ook nog te koop bij de tankstations voor de grens.
  • Zwitserland is een erg mooi land, maar niet het goedkoopste en ze doen niet mee met de euro, dus je betaalt er met Zwitserse franken.
  • In Zwitserland is je internetbundel ook niet geldig. In Oostenrijk en Italië kun je onbezorgd vanuit je eigen bundel bellen en internetten.
  • De campings die we hebben uitgezocht zijn niet de goedkoopste campings, we zijn gemiddeld wel 65 euro per overnachting kwijt geweest. (2 volwassenen, 2 kinderen, hond en camper in het hoogseizoen)
  • Deze landen zijn erg hond vriendelijk, eigenlijk nergens problemen gehad om de hond mee te nemen. Italië geven ze aan dat muilkorf verplicht is, deze hebben we wel bijgehad, maar niet hoeven te gebruiken. Inentingen is Rabiës voldoende en de hond moet gechipt zijn. Zorg wel voor voldoende verkoeling voor de hond, het kan erg warm zijn voor de hond.
  • Vergeet  je waterschoenen niet !! veel kiezel stranden
  • Neem ook iets tegen de insecten mee. Er zitten veel stekende beesten.